tiistai 24. helmikuuta 2015

Sunnuntai Keittiössä


Sunnuntaina tuntui aivan ihanalta herätä virkeänä omasta sängystä. Pitkästä aikaa en ollut lauantai-iltana missään viihteellä ja tästä syystä jaksoin sunnuntaina valmistaa kunnolla aamiasta. Päätin että haluan mun perheelle tarjota ihan mun uusia lemppareita, munakasmuffinsseja. Nuo kyseiset herkut on niin helppoja tehdä ja mä käytin täytteinä tomaattia, fetaa, sipulia, paprikaa ja kinkkua. Sen lisäksi tarjolla oli sämpylöitä sekä tuoremehua ja ihanaa oli että kerrankin oli koko perhe yhdessä syömässä.
Oikeastaan lähes koko mun sunnuntai kului keittiön puolella. Mä nimittäin halusin valmistaa myös päivän ruuan sekä illaksi jotain hyvää. Päivälliseksi valikoitui cheddar-kana kera lohkoperunoiden ja BBQ-kastikkeen. Ja sen lisäksi tietysti mozzarellasalaattia. Tuo cheddar-kana oli sellainen mitä kokeilin ensimmäisen  kerran ja koska se oli tosi hyvää niin uskon että tuun vielä useasti sitä kokkailemaan. BBQ-kastiketta ajattelin ensin kokeilla tehdä itse, mutta koska selasin erilaisia reseptejä ja hämmennyin liikaa, niin päädyinkin sitte vaan valmiskastikkeeseen. Jos joku muuten tietää jonkun hyvän BBQ-kastikkeen ohjeen niin voi vinkata! ;)
Tuon kanan lisäksi kokeilin myös toista mulle ihan uutta reseptiä, nimittäin Baileys tiramisua. Tiramisun valmistin jo päivällä ja vaikka en itse kovinkaan suuri tiramisun ystävä oo niin toi oli kyllä ihan hyvää. Siinä maistui mukavasti kahvin sijaan tosiaan tuo kermalikööri.
Illalla lähdinkin sitten tuulettumaan ulos, nimittäin Namun sunnareuhin (oli muuten mun ensimmäisen ja mahdollisesti myös viimeinen kerta kyseisessä paikassa :D) ja vaikka mun tarkotus oli ihan mennä vaan parille niin eipä taas mennyt ilta niinkuin suunnittelin. Eilinen päivä menikin lepäillessä ja tääkin päivä on ollut aika koomainen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti