lauantai 21. helmikuuta 2015

Sekalaisia räpsyjä viime viikoilta

Ikävästi kurkussa tuntuu hassulta, ei oikeastaan satu, mutta kuitenkin pelkään että oon tulossa kipeäksi. Ikävää flunssaa on tällä hetkellä kovasti liikkeellä ja meilläkin täällä kotosalla on pari angiina potilasta.  Mä täällä lipittelen teetä ja toivon ettei tuo pirun tauti iske muhun. Kohta pitäisi lähteä selviytymään töihin ja illalla olis tarkotus mennä syömään kiinalaiseen sekä vihdoin katsomaan Fifty Shades of Grey leffa. Mun on jo viime viikonlopusta asti tehnyt mieli kiinalaista ja varmaan koko työpäivän tänään vaan pohdin että mitäs sitä söisi. Ajattelin kuitenkin ennen töihin lähtöä tulla jakamaan teille muutaman kuvan viime viikoilta. Nää on tällaisia random kuvia, enkä tiedä mihin näitä muuten heittelisin, joten olkaapa hyvä :D

 Ah tulppaaneja. Mä rakastan tulppaaneja. Ne on sellaisia kukkia mistä tulee niin keväinen fiilis. Tykkään tosi paljon värikkäistä kukista, mutta kyllä noi vähän hennommankin väriset yksilöt on ihania. Kukista muuten tuli mieleen, että aina Tallinassa ollessa mun tekis mieli ostaa hirveesti kukkia ja tuoda niitä kotiin. Miten ne voikin siellä olla niin paljon halvempia.

 Mun eilinen lounas. Oli pakko syödä jotain ennen töihin lähtöä ja aloin sitten tutkimaan mitäs meiltä kaapeista löytyykään. Pakastimesta löysin yhden jämä pitsapohjan ja aattelin että teen sitten pitsan kun sen saa niin äkkiä tehtyä. Päälle tonnikalaa, tomaattia, paprikaa, fetaa sekä vähän juustoa ja siinä ihan täydellinen helppo lounas. Tietystikkään nuo pakastepitsapohjat ei voita itsetehtyä pohjaa, mutta toimii noin kun äkkiä haluaa saada suuhunsa jotain.

Joo siinähän minä. Kuva taitaa olla parin viikon takaa kun käytiin siskojen kanssa Pizza Hutissa syömässä Cityn Syö! viikkojen aikana kympin pitsat. En ollut pitkään aikaan käynyt kyseisessä ravintolassa ja täytyy kyllä sanoa että siellä on valikoimat pienentynyt ihan hurjasti ja hinnat kasvaneet. Sääli sinänsä, koska oon aina tykännyt Pizza Hutista. Siellä pannupitsat on vaan jotain niin parasta.

Runebergin päivänä vähän torttua. Mä en ikinä oo ihan hirveästi välittänyt tuosta kyseisestä herkusta, mutta äitin leipomana se on sellaista että voin palan tai kaks syödä. Kaupan valmistortut taas on mulle ihan no no! Viime vuonna erehdyin sellasta maistamaan ja ei ikinä enää. Meidän äitillä on muuten aina tapana tehdä tuollainen isompi kakkumainen runebergin torttu niiden pienten sijaan.

Savonlinnassa ihanan ystävän luona ystävänpäivänä. Ei mulla muuta kerrottavaa tästä varmaan enää oo. Paitsi sen voisin mainita että oon aivan älyttömän tyytyväinen näihin mun vaaleampiin hiuksiin. Me kampaajalla tosiaan päädyttiin laittamaan vain raitoja ja mun oma (aina niin ihana maantienharmaa) väri pilkottaa tuolta alta. Raidat on siinä mielessä hyvä ratkaisu että niiden kanssa ei tartte ihan kuukauden välein käydä tyvikasvua värjäilemässä.

Saanko esitellä mun aamupalan. Mähän en nuorempana ikinä syönyt aamupalaa ja muistan kun kaikki terveydenhoitajat koulussa sitä kauhisteli. Pahimpia oli aamut kun äiti jostain syystä sattui olemaan aamulla kotosalla ja pakotti syömään jonkun leivän ennen kouluun lähtöä. Ei mun vaan ikinä tehnyt mieli syödä mitään aamuisin, ja edelleenkin mun on vaikea saada kurkusta mitään alas jos oon vasta hetki sitten herännyt. En mä edelleenkään mikään kovin ahkera aamupalan nautiskelija oo, mutta koitan sentään vähän yrittää ja joskus jopa vähän panostaakin :D

 
Tiistaina leivoin itse pullia. Oli pakko koska laskiaistiistai. Viime kerralla kun pullia leivottiin niin mulla jäi sokerit laittamatta, mutta tällä kertaa olin vähän tarkempana noiden aineksien suhteen. Ja ihan hyviä niistä tulikin. En vaan tajunnut että pullat kohoaa vielä uunissakin ja suurin osa mun pikkupullista ei valmistuessaan ollutkaan enää niin pieniä :D

Sellaisia kuvia tällä kertaa. Eikun oikein mukavaa Lauantaita kaikille!

2 kommenttia:

  1. Mullekin pitää kertoo jos meette Pizza Huttiin.....murr.... :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se oli sellanen extempore juttu :D Oltiin Sibbe näyttelyy kattoo ja sit tuli nälkä...

      Poista