keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

Ruokailutottumukset päin mäntyä

Lumista keskiviikkoa kaikille! Mä makoilen sängyn pohjalla koska onnistuin jotenkin tosi huonoon saumaan tulemaan nyt kipeäksi. Tällä viikolla oli tarkoitus työstää mun opparin teoriaosuutta sekä koulussa olis yks intensiivi kurssi, joten nyt ei olis varaa sairastella. Ajattelin tulla kuitenkin  kirjottelemaan teille mun surkeista ei niin hyvistä ruokailutottumuksista. Ei sillä etten olisi tiedostanut mun fucked up tottumuksiani jo kauan, mutta jotenkin kun kirjasi ylös viikon syömiset ja konkreettisesti kun ne näkee, niin ajatus on että ei näin :D

Keskiviikko 
13.00 Iso lautanen feta-avokado-salaattia ja lasi vettä
15.15 2 kuppia kahvia
17.15 Riisiä, kanaa, salaattia ja lasi vettä
18.30 Kinkkupiirakka ja kuppi kahvia teatterissa
21.00 Kuppi marjateetä

Torstai
11.00 Marja-smoothie, vadelmapuuro kera vadelmien ja mustikoiden,
 2 vaaleaa leipää, kuppi kahvia ja lasi vettä
14.45 Latte ja suklaa Teerenpelissä
15.15 Juustohampurilainen mäkissä
17.00 Lihapiirakka nakilla ja lasi vettä sekä 
jälkkäriksi teetä ja 1 arnoldsin pomada cake ja puolikas kinuski cake :D
21.00 Lautasellinen makaronilaatikkoa & tölkki Jaffaa
01.00 2 Paahtoleipää valkosipulituorejuustolla 



Perjantai
13.30 2 paahtoleipää valkosipulituorejuustolla,2 kuppia kahvia ja lasi vettä 
15.30 Lautasellinen makaronilaatikkoa ja lasi vettä 
19.00 2 ruisleipää
22.00 Mozzarellapitsa ja coca cola
23.30 2 riviä Fazerin sinistä ja 2 lasia päärynälimua

Lauantai
7.15 2 kuppia kahvia
8.45 Ruisleipä
11.00 Ruisleipä
13.00 Saarioinen kermainen kanaruukku ja kuppi kahvia
16.15 Makula lohiruisleipä
20.15 Lihapiirakka
Illan aikana muutamia siidereitä lasin viiniä ja pari mustikkashottia
03.15 Pizza

Sunnuntai
Herättyäni lasi vettä
18.00 Kana-teriaki-nuudelit Wrong noodle barissa ja kaksi lasia spritea
19.30 Reissumies Klassikko eväsleipä ja lasi Jaffaa



Maanantai
7.00 Kuppi kahvia
9.00 Kuppi teetä
12.00 Uunimakkara, perunamuussia, salaattia, lasi vettä ja lasi mehua
14.15 Makaronilaatikkoa
18.30 Luonnonjogurtti kera myslin
22.00 Lihaa, perunaa ja porkkanaa, lasi spritea ja jälkkäriksi hedelmäsalaattia

Tiistai
10.00 Pala suklaakakkua ja kuppi kahvia
14.15 Paahtopaistia, kurkkua, maustekurkkua ja lasi vettä
14.45 Latte
17.00 Salaattia  Teatterissa
19.15 Chailatte
21.00 Suklaakakkua ja lasi spritea

Okei vois nää tietysti olla huonomminkin, mutta ei tää nyt kuitenkaan ihan malliruokailun mukaan mene :D Muutamia huomioita:
  • Ensinnäkin oon aina pohtinut sitä kun aina toitotetaan että pitää syödä säännöllisesti, mutta mitä jos tekee vuorotyötä eikä elämänrytmi oo sen takia kovinkaan säännöllistä? Miten silloin muka joku säännöllinen syöminen onnistuu? Esimerkiksi jos tuun kotiin töistä illalla kymmeneltä, niin mun on kyllä pakko syödä jotain ruokaa, koska voi olla että mulla on ollut työpäivän aikana vain joku 1 tai 2 pientä kahvitaukoa jolla ehtii just ja just jonkun leivän naamaansa vetelemään. Muutenkin jos on iltavuoro niin saattaa haluta aamulla nukkua pidempään että jaksaa sitten olla töissä ja sitten sitä ehtii just syömään jonkun yhden aterian ennen töihin lähtöä. Tätä oon oikeesti pohtinut jo monta vuotta miten säännölliset ruokailut muka vois onnistua?
  • Aamupalaa oon aina ollut huono syömään. Aina välillä onnistun, mutta se on aika harvinaista. Myönnetään että pitäis vähän ehkä skarpata sen suhteen. Ja joo ei ehkä vetää suklaakakkua heti aamusta xD
  • Mun suurin pahe on ehkä yösyöminen. Liittyy varmaan myös tuohon aamupalaan sen verran, että kun yöllä syön niin eihän mulla sitten edes aamulla oo nälkä. Jos valvon vähänkin pidempään (mikä on tosi normaalia) niin kyllä sitä tulee kaikkea naposteltua illan aikana.
  • Oon yrittänyt opetella juomaan vettä, mutta se ei nyt vieläkään luonnistu ihan niinkuin pitäis. Oon koko elämäni ollut sellanen että en oo kauheesti tykännyt mitään juoda ja muistan esimerkiksi pienenä aina ulkomaanreissuilla niin mut oikeesti pakotettiin tyylillä "juot tai itket ja juot" juomaan sitä vettä.
  • Vielä pari vuotta sitten sipsit oli sellanen herkku mitä tuli syötyä aika useinkin. Nykyään tuntuu että oon korvannut ne limuilla, koska niitä tulee juotua melkeinpä päivittäin. Ei hyvä! Karkkia mä en oo hirveesti himoinnu sitten ala-asteen, mitä nyt välillä tekee mieli suklaata, mutta silloin riittää joku pieni patukka.

Sellasia huonoja ruokatottumuksia mulla :D Ehkä kun nää tiedostaa, niin vois lähteä pikkuhiljaa parantelemaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti