torstai 12. marraskuuta 2015

Travel is the only thing you buy that makes you richer!

47 päivää ja vihdoin pääsen reissuun! Mulla on tässä jo hetken ollut aivan mahdoton matkakuume ja ajatuksenahan se tuntuu tosi tyhmältä, koska mulla tosiaan on se reissu jo tulossa. Mutta jotenkin se että en oikeesti oo tänä vuonna ollut missään ulkomailla (no okei, viime viikolla Tallinassa, mutta sitä ei lasketa) on jotenkin hyvin outoa. Mä oon kuitenkin koko elämäni saanut perheen kanssa matkustelle (kiitos vanhemmat tästä <3) ja oikeesti joka vuosi ollaan sentään aina jossain oltu. Oon yrittänyt itselleni hokea että viime vuonna vietin lähet puolet vuodesta ulkomailla Itävallassa, joten ehkä se on ihan fine olla yksi kokonainen vuosi ihan vaan täällä kotimaassa. Silti kaipailen jo vähän sitä jännittävää tunnetta, minkä saa kun matkustaa johonkin ihan uuteen paikkaan. Aloin muuten pari päivää sitten selailemaan vanhoja kuvia facebookissa (ei ikinä fiksua) ja sinnehän on kertynyt myös kaikenlaisia hauskoja kuvia meidän reissuista. Ajattelin että voisin tehdä pienen takaisinheitto-torstain ja heittää tähän pienen kuvaspämmin muutamia kuvia.

St. Maarten 2012
Berliini 2010
Opintomatka Berliini 2013
Samaisella Berliinin opintomatkalla sattumalta ihana Saara löytyi samasta hostellista <3 :D
Risteilemässä kamujen kanssa 2013
Opintomatka Barcelona 2013
Teneriffa (surullisen kuuluisa reissu; päädyttiin Tenerifalle koska Japanin matka peruuntui Fukushiman ydinonnettomuuden takia, ja viikon reissulla kaikki sai noroviruksen!) 2011
Ensimmäinen(?) pidempi reissu; ajettiin autolla Euroopan halki Ranskaan Nizzaan, 1995
 Ayia Napa/Agia Napa 2013
Bratislava 2014
Budapest 2014
 Ensimmäinen kerta Roomassa 2012
Toinen kerta Roomassa 2014, enkä edelleenkään suuresti lämmennyt kaupungille (ainoastaan kaipaan sitä ruokaa ja JÄÄTELÖÄ!!!!)
Firenze 2014
Wien 2014
Venetsia 2014
Lontoo 2014
St. Thomas 2012
 Miami 2012
 
 Tukholma 2012
Teinit risteilemässä 2011
Teneriffa 2010
Lontoo 2009
New York 2012

Kuten kuvistakin huomaa, niin mun matkustelut on pääosin sijoittunut Eurooppaan. Paljon oon matkustellut, mutta silti tuntuu että suhteessa siihen lopulta aika vähän oon nähnyt. Tämä johtuen siitä että oon ollut monissa paikoissa useampaan kertaan. Ei saisi "valittaa" koska tiedän että on paljon ihmisiä, jotka ei pääse matkustelemaan niin paljon kuin haluaisi. Yks Euroopan maa jossa en oo käynyt, ja jonne tosiaan haluisin on Kreikka. Mutta seuraavaa isompaa reissua haluisin lähteä suunnittelemaan jonnekki tuonne Aasian puolelle. Ja tosiaan nää kuvat on kaikki facebookista (huomaa myös laadusta :D), että nää melkein kaikki on otettu 5 vuoden sisään. Olis kiva laitella tänne jotain vanhempiakin, mutta ne kuvat taitaa löytyä vain tuolta meidän kirjahyllystä valokuvakansioista :D Mutta tosiaan enää alle kaksi kuukautta ja pääsee lähtemään tuonne lätäkön toiselle puolelle! Jes! Oon aivan super innoissani, koska oon taas pitkästä aikaa menossa mulle ihan uuteen kohteeseen. Jenkkilässä oon käynyt oikeastaan vaan kerran aikasemmin; Karibian Risteilyllä ja siinä samalla tsekattiin Miami ja New York. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti