lauantai 13. kesäkuuta 2015

Helsinki-Päivä 2015



Aikasemmin tällä viikolla monesti pohdin että haluaisin käydä kuuntelemassa Jenni Vartiaista Helsinki-Päivän konsertissa kaisaniemessä, mutta lopulta päätin että koska Jenni on kyseisen päivän viimeinen esiintyjä, niin en ehkä halua lähteä sinne ihmisjoukkoon ryysimään. Mulla sattui eilen olemaan vapaapäivä ja vielä aamulla mulla ei oikein ollut mitään suunnitelmia päivälle, mutta kun vanhemmat sanoivat että he lähtevät vähän fiilistelemään Helsingin keskustaan, niin päätinkin aika extemporee lähteä heidän mukaansa. Käytiin alkuun syömässä lounasta Fransmannissa, jonka jälkeen käytiin vähän tutkailemassa rautatientorilla olevaa Viva Las Tapas -aluetta. Olisin halunnut maistella kaikkia hyviä tapaksia mutta koska olin juuri ennen syönyt aivan valtavan pihvin niin olin aivan ähkyssä. Vanhemmat halusivat käydä kaisaniemessä kuuntelemassa paria ensimmäistä esiintyjää, eli Haloo Helsinkiä! ja Elastista ja niinpä me sitten hetki jonoteltiin konserttialueelle. Arvatkaas kuinka siinä sitten kävikään? No siellähän mä sitten olin sinne ilta kymmeneen asti, siskot saapui vielä seuraksi ja kuunneltiin kaikkien artistien setit. Ja täytyy sanoa että oli kyllä ihan huippu päivä. Aurinko paistoi, oli lämmin ja tuli nauttitua pari kylmää juomaa samalla kun fiilisteli live-musiikkia. Ja nyt voi sanoa että on kesä! Onnistuin nimittäin eilen polttamaan naamani ja olkapääni. En jotenkin ollut taas yhtään varautunut, ja olin unohtanut miten salakavalaa tuo auringonpaiste on ihan täällä koti Suomessakin. Tänään kyllä aion laittaa kunnon kerroksen aurinkorasvaa kun lähden tuonne pihalle. Esiintyjistä vielä sen verran että Kasmir oli ihan huippu, Sunrise Avenue yllätti oikein positiivisesti ja Jenni nyt tietysti kruunasi koko päivän. On se oikeesti hienoa että meillä on täällä Suomessa noin taitavia laulajia ja bändejä! Illalla käytiin vielä ennen kotiin lähtöä syömässä Iguanassa, kun ei me koko päivänä oltu syöty tuolla konsertti-alueella niin oli vähän nälkä.

Mitenkäs oliko joku muu teistä jotenkin viettämässä Helsinki-päivää?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti